Steun voor VVD-motie: Formule 1 terug naar Zandvoort

VVD wil Formule 1 terug halen naar Zandvoort. Dat is de strekking van een motie die raadsbreed is aangenomen. De directie van het Circuit is enthousiast en zegt dat het mogelijk is, als we maar gezamenlijk de schouders eronder zetten.

De motie is door de fractie ingebracht bij de begrotingsbehandeling 2016. De VVD in Zandvoort staat al jaren bekend als groot voorvechter van het Circuit. Met de historische grand prix, heeft het Circuit een prachtig evenement aan de kalender toegevoegd, dat Zandvoort weer nationaal en internationaal op de kaart. Vanuit het buitenland komt men graag naar Zandvoort om te racen op het befaamde circuit, maar ook om te genieten van het dorp en mee te rijden in de parade die door het centrum van Zandvoort rijdt.

Het Circuit heeft daarnaast dit jaar Max Verstappen uitgenodigd voor een viertal demonstraties op de baan tijdens Italia a Zandvoort. Daarnaast werd de bolide van Max midden in het dorp geplaatst en onder grote belangstelling, ook gestart. Natuurlijk was Max Verstappen hier ook bij aanwezig, samen met andere autosport coryfeeën als Jos Verstappen, Jan Lammers en Arie Luyendijk.

En dat smaakt naar meer, vindt de VVD in Zandvoort. Wellicht niet elk jaar, maar inzetten bij de directie van de Formule 1 dat de historische circuits van weleer bij toerbeurt weer worden opgenomen in de kalender.

De motie werd raadsbreed aangenomen en omarmd door het college. De landelijke en regionale pers pakt het bericht groots op.

RTL NieuwsRTVNHDe TelegraafHet ParoolAlgemeen DagbladHaarlems Dagblad