1 oktober 2015 - Algemene Leden Vergadering

Op 1 oktober houdt de VVD zijn Algemene Leden Vergadering. Het bestuur en in het bijzonder de raadsfractie gaan dan in gesprek met de VVD leden over het parkeren in Zandvoort. Een gesprek zonder standpunten, maar met uitwisselen van ideeën en ruimte voor discussie.  Er is immers nog steeds een groot verschil tussen de ene buurt en de andere, nog steeds zijn er besluiten niet uitgevoerd. Dit gesprek vooruit lopend op de te verwachten evaluatie van het huidige parkeerbeleid.

Vragen die zoal leven, zijn: “Moet het parkeren in Zandvoort gratis worden met wellicht een regulerend karakter; moet er een zomer- en wintertarief komen; moet ’s winters parkeren op de Boulevard gratis en ’s zomers de tarieven ter compensatie weer omhoog?”

Uiteindelijk heeft elk besluit gevolgen voor iedereen in onze gehele gemeente zowel in Zandvoort als in Bentveld. Sleutelen aan de parkeergelden kan immers een enorme verlaging van de bijdrage in de pot Algemene Middelen betekenen. Linksom of rechtsom, de burger wordt hierbij betrokken.

De fractie van de VVD vindt het van groot belang met de VVD-leden van gedachte te wisselen.

Op 1 oktober zal dit een prominent onderdeel worden tijdens de Algemene Leden Vergadering.