OPZ, CDA en D66 zwijgen

Het 'gedoe' rond de bijzondere raadsvergadering had voorkomen kunnen worden. Het is gebruikelijk dat de grootste partij na de verkiezingen een openbare zitting belegt. Zo is er voor alle partijen de mogelijkheid om te reageren op de verkiezingsuitslag, de gewenste coalities en inhoudelijke verschillen. Helaas bleven de lippen van OPZ, D66 en CDA stijf op elkaar. Tot het moment dat Simons verkondigde niet gestoord te willen worden. "Een kip moet je ook niet storen als die aan het broeden is."

Er was voor hen geen behoefte aan een openbare zitting. De informateur had zijn opdracht voltooid en goed geluisterd naar zijn opdrachtgever, OPZ.

De 'oppositie' bestempelde dit als ouwe politiek. De woorden; openheid, transparantie en samenwerking, waar de politiek voor de verkiezingen de mond vol van had, blijken na verkiezingen niets meer waard.

De VVD, met steun van de andere partijen, diende een motie in om het 'gedoe' in de toekomst te voorkomen. Lees ook het verslag en motie op de website van de gemeente: