Losloopgebieden honden geformaliseerd

Het college heeft vorige week de losloopgebieden voor honden geformaliseerd met een aanwijzingsbesluit op de Algemene Plaatselijke Verordening.

Aanleiding

De VVD-fractie constateerde enkele weken geleden na een Twitter-bericht van de politie dat het bewuste aanwijzingsbesluit nooit genomen is. Sinds 7 oktober 2011, vaststellen Algemene Plaatselijke Verordening door de gemeenteraad, heeft het college nooit uitvoering gegeven aan de afspraken gemaakt met de participanten. In het participatietraject wat voorafging, is naar voren gekomen om honden op het strand onaangelijnd toe te staan. Ook is afgesproken dat honden op een aantal andere plaatsen in de gemeenten los mogen lopen.

Besluit

Op grond van de Algemene Plaatselijke Verordening wijst het college de volgende losloopgebieden voor honden aan:
- het gehele strand gedurende de periode dat honden zijn toegestaan op het strand
- in het openbare duingebied tussen de Kennemerweg en de Herman Heiermansweg
- de duinen ten oosten van het boogkanaal
- het gebied tussen de algemene begraafplaats en het spoor
- het gebied tussen de algemene begraafplaats en de Linaaeusstraat
- het gebied ten noorden van het bungalowpark tot sportpark Duintjesveld en het circuit
- het duingebied tussen Heimansstraat en Keesomstraat
- het duingebied direct na de bebouwing ten noorden en oosten van de Wattstraat en Keesomstraat
- de Duinrooslaan, Teunisbloemlaan en Zuidlaan in Bentveld

De VVD-fractie bedankt het college voor dit besluit en hoopt dat de bebording nu zo snel mogelijk wordt gecorrigeerd.