Ankie Broekers en Mark Harbers op ALV KC Haarlem

Op woensdag 29 oktober zijn VVD Eerste Kamerlid Ankie Broekers-Knol en VVD Tweede Kamerlid Mark Harbers te gast bij de ALV van de Kamercentrale Haarlem.

Ankie Broekers - Knol

Ankie Broekers-Knol (Bloemendaal) is sinds 2 juli 2013 Voorzitter van de Eerste Kamer. Vanaf 2 oktober 2001 is zij lid van de VVD-fractie in de Eerste Kamer. Zij was directeur afdeling Moot Court van de Juridische faculteit van de Universiteit Leiden. Ook was zij lid van de gemeenteraad van Bloemendaal. Ankie Broekers-Knol was voorzitter van de vaste commissie voor Veiligheid en Justitie.

Ankie Broekers -Knol staat op plek nummer 2 op de voorlopige kandidatenlijst voor de Eerste Kamer en is daarmee de hoogst genoteerde kandidaat van de KC Haarlem. Zij zal ons na de pauze o.a. bijpraten over de politieke actualiteiten en de Eerste Kamer.

Mark Harbers

Mark Harbers werd in 2009 Tweede Kamerlid, maar had als politiek assistent van oud-minister van Financiën, Gerrit Zalm al ervaring met de Haagse politiek.

In 2002 trad Harbers toe tot de gemeenteraad van Rotterdam. In 2006 werd hij fractievoorzitter van de VVD in de Rotterdamse gemeenteraad. Om een jaar later wethouder te worden met als portefeuille: Economie, Haven en Milieu.

Momenteel is Mark Harbers financieel woordvoerder van de VVD in de Tweede Kamer, zijn portefeuille beheerst:
• Financiën Algemeen financieel-economisch beleid
• Financiën Overheidsfinanciën en Rijksbegroting (incl PPS)
• Financiën Ecofin en euro

De heer Harbers zal na het huishoudelijk gedeelte van de Algemene Ledenvergadering de leden bijpraten over financiën.
Daarnaast zal hij een algemeen beeld schetsen van recente ontwikkelingen in de Tweede Kamer, de samenwerking met coalitiegenoot PvdA en de oppositie c.q. gedoogpartners.