Toeristisch belang webcams

De fractie van de VVD is voornemens tijdens de raadsvergadering van 16 december een motie "Toeristisch belang webcams" in te dienen.

Al ruim 10 jaar staan op Bouwes Palace diverse webcams welke te zien zijn op onder meer Zandvoort.com, welke in 2013 volgens opgave van de eigenaar ruim 1,3 miljoen bezoekers trokken. Daarmee kan worden gesproken van een aanzienlijk belang voor de toeristische promotie van Zandvoort. De VVD-fractie heeft vernomen dat de Vereniging Van Eigenaren Bouwes Palace heeft besloten dat deze camera's niet langer op het gebouw mogen blijven staan, zonder dat daarvoor een directe aanleiding is die de webcams zelf betreft zoals klachten e.d.

Volgens de VVD dient het college op te komen voor de algemene belangen van Zandvoort, waaronder toeristische promotie. Daarom wordt het College opgeroepen om in gesprek te gaan met het bestuur van de VVE Bouwes Palace, om hen te bewegen terug te komen op hun besluit.

N.B. De Gemeente Zandvoort is tevens lid van de VVE Bouwes Palace.