Zandvoort klaar voor Jeugdzorg

Volgens het College van B&W is Zandvoort klaar voor de jeugdzorg. Dit in antwoord op vragen van de VVD-fractie. De fractie vond het verontrustend dat uit het rapport van de Transitiemonitor Jeugd geen beeld te schetsen viel in hoeverre Zandvoort hier daadwerkelijk klaar voor is. Van de 45 vragen die elke gemeente gesteld worden, had Zandvoort er 30 niet beantwoord. Een goede beoordeling was dus niet te maken.

Het College beantwoordt de vragen van de VVD-fractie kort, aangezien een belangrijk deel van de antwoorden bekend veronderstelt wordt na vaststelling van de verordening jeugdhulp op 21 oktober 2014 door de gemeenteraad. Daarnaast geldt dat veel vragen betrekking hebben op de uitvoeringsorganisatie jeugdzorg die zoals u bekend is, voor Zandvoort vanaf 1-1-2015 wordt verzorgd door de Gemeente Haarlem. De antwoorden op de enquêtevragen die door Haarlem zijn gegeven, zijn derhalve automatisch ook van toepassing op Zandvoort. Daar waar gevraagd wordt naar “uw gemeente” moet dan ook veelal begrepen worden: samenwerkingspartner Haarlem, aldus het College.

De gestelde vragen en antwoorden zijn hier in te zien.