Asbestverwijdering overloopgebied P-de Zuid

P de Zuid - Asbest

Tijdens de commissievergadering van 6 februari is uitgebreid gediscussieerd over een aantal opties die door het college zijn genoemd. In elk geval is het goed dat er structureel 530 extra parkeerplekken kunnen worden gecreƫerd. En dat door het anders indelen en verruimen van de toegang tot P -de Zuid de toestroom sneller kan worden afgehandeld, wat filevorming voor de ingang kan verkleinen.

Niets doen is overigens ook geen optie gezien de mate van vervuiling als gevolg van het gevonden asbest. Daar zijn alle partijen het wel over eens. Ook zijn de partijen unaniem van mening dat het veel gebruikte speelveld/voetbalveld moet blijven. De VVD is verder van mening dat er met spoed moet worden gehandeld zodat nog in de loop van deze zomer de parkeerplekken beschikbaar komen. De vraag is nog of er op het gebied betonplaten dan wel grasbetontegels moeten komen. De betonplaten zijn minder fraai maar kunnen wel meer gewicht dragen, terwijl de grasbetontegels beter aansluiten bij de groene uitstraling van het gebied. Voorts zijn er nog wat vragen over de noodzaak voor het plaatsen van een portiersloge en de onderhoudskosten van beide opties.

Mail ons gerust als u nog aanvullende suggesties heb. Het onderwerp zal verder aan de orde komen op de raadsvergadering van 27-2.