Positief, constructief en met een gezonde dosis enthousiasme

Ik vind het jammer om te lezen dat partijen campagne voeren met termen als ‘bejaardendorp’ en ‘het centrum verloedert’. Ook worden groepen ondernemers gediskwalificeerd als ‘applausmachine’.

Samen zijn we verantwoordelijk voor de uitstraling van Zandvoort. Welk visitekaartje willen we met elkaar afgeven naar buiten en welke berichtgeving over Zandvoort lezen we graag terug in de krant? Hoe we met elkaar omgaan is bepalend voor de wijze waarop we door een buitenstaander worden gezien. Kritiek is in mijn ogen een instrument om met elkaar ideeën te verbeteren en niet om de ander te laten vallen. Dit geldt zowel in de gemeenteraad als daarbuiten.

We zijn als badplaats afhankelijk van mooi weer (zowel letterlijk als figuurlijk) en gelukkig hebben we dat voor een groot gedeelte in onze eigen handen. Niet wegkijken voor dingen die slecht gaan, maar de focus op hetgeen wat goed is en beter kan.

Daarom spreek ik me uit tegen het benadrukken van negativiteit en het wantrouwen richting de ander. Kijk naar hetgeen wat goed gaat en wat beter kan. Want een positieve en constructieve houding past beter bij mij, de Zandvoortse VVD en ons mooie Zandvoort. Daarvan ben ik overtuigd.

Positief, constructief en met de blik vooruit!