Fred Teeven naar Zandvoort

Veiligheid is voor de VVD van het allergrootste belang. De VVD wil een Nederland waar iedereen veilig zijn werk kan doen, waarin kinderen veilig naar school kunnen en waar iedereen van zijn vrije tijd kan genieten zonder daarbij bang te hoeven zijn voor criminelen. De vrije samenleving waar de VVD naar streeft, valt of staat met veiligheid. In dat kader blijft de VVD zich inzetten voor een veiliger Nederland.

Met een politie waar je op kunt bouwen, een betere positie van slachtoffers en een passende straf voor daders. Zichtbaar toezicht en handhaving op straat is van belang voor onze veiligheid en veiligheidsbeleving. De politie speelt hierbij een belangrijke rol. Door grote veiligheidsproblemen en nieuwe prioriteiten is er per definitie te weinig politie beschikbaar. Gemeentelijk toezicht, cameratoezicht en burgerparticipatie heeft grote toegevoegde waarde.

Ook in Zandvoort is het thema veiligheid zeer belangrijk. Zomers bezoeken duizenden mensen het strand van Zandvoort. Om heerlijk te luieren in de zon,- die als het aan de VVD Zandvoort ligt, nog steeds ongestoord in de zee zal zakken-, een terrasje te pakken, te winkelen, te wandelen. Kortom, volop genieten in Zandvoort. Maar niet iedereen heeft die gedachte. Daarom heeft Zandvoort in de zomer de beschikking over de strandpolitie en zijn er in het centrum camera’s geplaatst ter bewaking van de openbare orde. Werkt dit? Komt dit de veiligheid ten goede? Komt dit de veiligheidsbeleving ten goede? Heeft het team voldoende capaciteit? Staatssecretaris Fred Teeven komt aanstaande zondag naar Zandvoort en zal daarbij ook een werkbezoek brengen aan de strandpolitie van Zandvoort.

DatumZondag 8 maart 2015
Tijd13.00 - 14.30
PlaatsPolitiebureau Zandvoort (13.00 - 13.45)
Raadhuisplein Zandvoort ( 13.45 - 14.30) onder voorbehoud
Café Koper (va. 14.30) onder voorbehoud
AanwezigenPolitieteam Zandvoort
Niek Meijer (burgemeester Zandvoort)
Jerry Kramer (VVD-kandidaat Provinciale Staten nummer 4)
Marco Wiesehann (VVD-kandidaat Provinciale Staten nummer 10)
Rolf Harder (VVD-kandidaat Waterschap Hoogheemraadschap Rijnland nummer 8)
Belinda Göransson (fractievoorzitter VVD Zandvoort en lijstduwer Provinciale Staten)
OnderwerpCameratoezicht in het centrum en strandpolitie.