Keukentafelgesprekken

Vorige week verscheen de ‘Jaarrapportage 2014 Inkomen en Zorg’ bij de actieve informatie op Raadsnet. Een zinsnede, op pagina 10, trok de bijzondere aandacht van de VVD-fractie. Daar wordt namelijk gesproken over ‘keukentafelgesprekken tussen zorgaanbieder en cliënt […]’. Naar aanleiding hiervan heeft de VVD de volgende vragen gesteld aan het College:

1. Op bladzijde 10 wordt verwezen naar ‘keukentafelgesprekken tussen zorgaanbieder en cliënt […]’. Hoe verhoudt dit zich tot artikel 2.3.2 van de WMO 2015 en artikel 2.4 van de Zandvoortse Verordening Maatschappelijke Ondersteuning, waarin het College de taak krijgt die keukentafelgesprekken te voeren?

2. Uit de tabel op pagina 11 blijkt dat er per december 2014 sprake is van 257 voorzieningen Hulp Bij Huishouden. In hoeveel van deze gevallen is sprake van een aanpassing van de geboden voorziening vanaf de nieuwe situatie na 1 januari 2015?

3. In hoeveel van die gevallen heeft het College een keukentafelgesprek gevoerd met de cliënt?

4. Hoeveel nieuwe ondersteuningsaanvragen zijn er in 2015 op het gebied van de WMO gedaan? In hoeveel van die gevallen heeft het College een keukentafelgesprek gevoerd?