Bouwen, bouwen, bouwen!

BOUWEN, BOUWEN, BOUWEN, dat is waar de VVD voor staat. We willen zorgen voor voldoende woningen voor onze jongeren, gezinnen, ouderen en alleenstaanden. Bouwen, zodat er voldoende woningen zijn voor iedereen die houdt van Zandvoort.

We willen ook dat Zandvoort bereikbaar blijft. Voor inwoners, voor bedrijven maar ook voor de 5,5 miljoen toeristen die jaarlijks Zandvoort bezoeken en een belangrijke motor zijn voor de economie in Zandvoort. Bereikbaar met alle vervoersmiddelen: van fiets tot OV en auto. We zijn blij dat het college zorg heeft voor de bereikbaarheid van Zandvoort als het gaat om fiets en OV. Maar we zien ook dat langzaam en sluipenderwijs het aantal parkeerplaatsen vermindert. Niet alleen omdat bestaande parkeerplaatsen verdwijnen, maar ook omdat bij nieuwe woningen steeds minder parkeerplaatsen worden aangelegd.

Die twee ontwikkelingen versterken elkaar in het negatieve! Het effect zal zijn dat inwoners, bedrijven en bezoekers steeds meer aan de randen van Zandvoort zullen moeten parkeren of zelfs ver daarbuiten. En dan lopend, met fiets of met de bus naar de plek van bestemming moeten gaan. Laten we eerlijk zijn, is het een fijn vooruitzicht om als inwoner met zware boodschappentassen de fiets of de bus te moeten pakken omdat alle parkeerplekken in de buurt van je huis bezet zijn? Is het fijn om tegen je bezoek te moeten zeggen dat ze na het parkeren van hun auto nog wel een eindje moeten lopen, fietsen of bussen om jou te bereiken? Denk je dat de toeristen nog steeds zullen kiezen voor Zandvoort als ze na afloop van een dagje strand eerst nog een flink stuk moeten lopen, fietsen of bussen voordat ze eindelijk hun auto bereiken?

De VVD staat voor bouwen, bouwen, bouwen, maar ook voor een leefbaar en bereikbaar Zandvoort. Bereikbaarheid is voor Zandvoort van vitaal belang! Niet alleen voor onze inwoners en hun bezoek, maar ook voor onze ondernemers en toeristen.

De plannen van het college voor de Entree en Badhuisplein ondersteunen wij van harte. We willen alleen wel dat het college aangeeft hoe ze gaan voldoen aan de parkeernorm die van vitaal belang is voor iedereen die houdt van Zandvoort. We willen ook plannen die financieel gezond en haalbaar zijn en kunnen rekenen op steun en commitment van omwonenden en direct belanghebbenden. De VVD hecht aan bestuurlijke betrouwbaarheid. Beloftes die je doet, moet je gewoon nakomen. Als het college de gemeenteraad díe concrete en uitgewerkte plannen kan laten zien, dan steunen wij de plannen direct!

De VVD staat voor een betrouwbaar bestuur, voor open en transparant communiceren en voor een vitaal en bereikbaar Zandvoort. Wij roepen het college op om snel duidelijkheid te geven, zodat we kunnen bouwen, bouwen, bouwen!!!