Zittend de zon in de zee zien zakken

Het proefvak op de boulevard geeft een mooi beeld hoe het er straks in de praktijk uit komt te zien. Een proefvak is een goede manier om te zien of het plaatje van de tekentafel en de praktijk overeenkomen. En natuurlijk aanpassingen te doen, als dat nodig is.

Het ziet er mooi uit, dat hoor je het meeste terug. Nog wel enige zorgen over het helmgras, de vuilcontainers, handhaving op fietsen in tegengestelde richting, een apart fietspad of het verdwijnen van de afrastering. De hekjes die zo'n 100 jaar oud zijn, en waar menig van ons als kind op heeft gebalanceerd.
Er was één wens die hard bleef doorklinken: bankjes terug naar de zeezijde. Onderuit gezakt op een bankje genieten van strand en zee, niet gehinderd door wandelaars en geparkeerde scooters en fietsers. BLK (Bewonersplatform Leefbare Kust) had hier nadrukkelijk om gevraagd en de VVD kreeg vele reacties dat inwoners en toeristen hier de voorkeur aan geven. In de plannen was het niet opgenomen, en na vragen hierover aan het college, werd duidelijk dat het ook niet opgenomen zou worden.
Daarom heeft de VVD samen met OPZ, PVV en GBZ een voorstel aan de gemeenteraad opgesteld. De wethouder wil niet direct toezeggen om de bankjes te verplaatsen, maar wil eerst een enquête houden om de wensen van wandelaars, bankzitters en passanten in kaart te brengen. We zijn benieuwd naar de uitkomsten. Voor de raadsvergadering van 20 juni krijgen wij de resultaten te horen. Het voorstel is aangehouden.