Rode Kruis Zandvoort: lokale helden

Op vrijdag 12 zijn vele vrijwilligers en professionals door de VVD Statenfractie in het zonnetje gezet tijdens de Taartenactie. De taart is snel op maar de waardering blijft. In Zandvoort waren de taarten voor de vrijwilligers van het Rode Kruis.

Op vrijdag 12 februari heeft de VVD N-H Taartenactie voor de 10e keer plaatsgevonden. De VVD-Statenleden hebben op deze dag meer dan 60 taarten uitgereikt in 31 gemeenten in Noord-Holland. Hiermee worden lokale helden in het zonnetje gezet; personen of organisaties die zich belangeloos inzetten voor anderen in hun buurt, dorp of stad.

De VVD N-H Taartenactie wordt jaarlijks rond Valentijnsdag georganiseerd. De actie is bedoeld om mensen in het zonnetje te zetten die belangrijk werk verrichten voor de lokale gemeenschap. Iedere VVD afdeling in N-H is daarom gevraagd om één of meerdere taarten te overhandigen aan organisaties of personen die (op vrijwillige of professionele basis) een speciale bijdrage leveren in die gemeente.

Dit jaar is het Rode Kruis Zandvoort bijzonder opgevallen. Vrijwilligers, jong en minder jong, die zich altijd op de achtergrond inspannen om voor de ander een evenement te doen slagen, kortom echte Zandvoortse Helden. Wij zijn er trots op dat ons statenlid Jerry Kramer hen vrijdag 12 februari een paar prachtige taarten heeft aangeboden; een zeer verdiende geste.